Saturday 10 January 2015

Gempar !!! Cubaan bunuh diri dari tingkat 12




Gempar bila ada sorang penduduk Flat Desa Mentari ( kawasan perumahan aku) ni cuba nak terjun dari tingkat 12.. Allahuakbar... Tingkat 12 kot... Astagfirullah.... Istifar aku bila kenang balik kejadian ni...... Ibu muda kpd 3 orang anak...
Kejadian lebih kurang 7.15 pagi bila dengar bunyi orang mencampakkan barang ke bawah. Segala benda dicampakkan. Dari sampah sarap, baju dan brg2 lain spt baldi, penyapu dan sebagainya habid dicampaknya.

Dengar dari jiran-jiran kata dia ni sebenarnya ada masalah tekanan lps melahirkan anak.. Nauzubillah... Begitulah dasatnya penyakit tekanan jiwa nie.. Allahuakbar.. Kesian.. !!!
Wanita ni berjaya diselamatkan oleh pihak Bomba setelah hampir 1jam memujuk mangsa supaya tidak terjun.. Penuh adegan dramatik.. !!  Tahniah buat pasukan bomba yg berjaya menyelamatkan mangsa dari terjun dari tingkat 12!
Selepas diselamatkan kedengaran bunyi azan dialunkan ..
Alhamdulillah.

Tulah dia.. bahawa keadaan stress sangat merbahaya dan boleh mengancam nyawa seseorang. Sedar atau tidak kita semua ada stress. Namun jika tidak dikawal ia boleh membawa maut./ !

SUPLEMEN ANTI STRESS: B COMPLEX SHAKLEE

Disebabkan kejadian nie, aku nak share 1 produk shaklee yang membantu untuk mengurangkan stress yg kita hadapi. Ia adalah Vitamin B complex.

Vitamin B memainkan peranan yg penting dlm menjaga kesihatan kita. Vitamin B menjaga sistem penghadaman, meyerap nutrien dan mjaga sistem saraf. Vitamin B perlu diambil dalam kuantiti yang disarankan dan selengkapnua (9 jenis vitamin B) untuk mendapatkan faedah yang optimum.

Gejala kekurangan vitamin B :
  • Keletihan
  • Kebas
  • Kerengsaan usus
  • Gemuruh
  • Kemurungan
  • Paranoia
  • Lemah dan lesu
  • Stress

Sumber vitamin B boleh diambil dari makanan seperti sayuran hijau, daging, ayam, telur, ikan, kacang dan bijirin. Namun kebanyakan makanan ini telah melalui pelbagai proses dan juga sisa pestisid ( racun serangga) serta cara memasak menyebabkan kehilangan nutrien tersebut dari makanan.
Di samping itu, pencemaran udara dan air, pengambilan ubatan, antibiotik dan sebagainya menyebabkan tubuh kita kehilangan vitamin B. Tambahan pula, vitamin B adalah jenis larut air, jadi ia sentiasa hilang melalui peluh dan kencing.

Apakah kepentingan B Complex terhadap tubuh kita?

- Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.
- Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
- Diperlukan untuk pembentukan darah, dengan itu ia membantu mencegah anemia.
- Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.
- Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
- Membantu dalam merawat alergi, menyembuhkan luka, mengawal penyakit jantung hiperaktif.
- Membina tindak balas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, ganguan saraf, skizofrenia, membantu fungsi seksual, kesukaran penglihatan, kehilangan berat badan dan melindungi terhadap keracunan plumbum.


Dapatkan vitamin B Complex natural untuk membantu fungsi tubuh anda.


Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian shaklee (atau) pembelian produk shaklee (atau) menjana pendapatan sampingan boleh hubungi saya :
Misriah Yahaya
SHAKLEE ID 869817
No Tel: 0136369014
Email : misriah1311@yahoo.com
Free consultation for every purchase
Like our Fanpage Secret Wellness - Tips & Beauty

COD / Self Pick up area Rembau, Tampin, Alor Gajah, Petaling Jaya, Taman medan, Taman Dato harun, Mentari Court, taman Sri manja dan RHB Jalan Tun Razak.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...