Wednesday 21 October 2015

Antara Nutriwhite dan teori punca jerawat.

Antara NutriWhite Dan Teori Punca Jerawat


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bulan lepas saya telah membeli pembersih muka NutriWhite hasil cerita teman bisness Shaklee. Sangat bagus katanya. Saya seorang yang setia pada jenama, sukar menukar jenama apa lagi bila melibatkan skincare. Tapi testimoni rakan-rakan buat saya teruja untuk mencuba, lalu pembersih muka dari rangkaian NutriWhite saya cuba.

Hasilnya ?

Kulit saya mengalami 'healling crisis' sama seperti kali pertama saya mengamalkan vitamin, 3 tahun sudah ! Terasa kulit mengelupas. Tapi saya teruskan juga hingga 2 minggu. hasilnya kulit menjadi lebih lembut dan liang roma kelihatan semakin mengecil. Walaupun ada perkataan 'white' ia tidaklah buat kulit muka putih melepak sehingga membuatkan kulit muka dan badan jauh berbeza warna. 

Apa bahan-bahan yang ada dalam pembersih muka NutriWhite ini ? Ia mengandungi eksrak rumpai laut untuk menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel kulit mati dan menegangkan kulit. Ia juga mengandungi alga hijau yang menyahtoksin dan melembabkan. Bagi mencerahkan dan mengimbangkan pigmen kulit ia mengandungi strawberi BegoniaTiada bahan-bahan terlarang dalam produk ini.


Ia juga tidak mempunyai haruman yang buat orang bertanya pada kita " you ni kata cuci muka, tapi wangi semacam, cuci muka ke pakai minyak wangi?" pembersih muka ini punya haruman yang sangat lembut, hampir tiada bau.Buih pun tak pekat yang buat 'berat' kat muka, terasa 'ringan' aje buihnya. Itu yang buat ia sesuai digunakan bagi mereka yang memiliki kulit sensitif. 



Bagi anda yang punya masalah jerawat, adalah lebih baik mengatasi masalah jerawat terlebih dahulu. Cerita tentang jerawat, mengingatkan saya tentang 6 nutrisi penting menentang jerawat hasil kajian Profesor Marmur seorang Pakar Kulit di Hospital Mt. Sinai dalam Majalah Rapi keluaran 15 oktober 2011. Menurutnya, punca utama jerawat terjadi apabila proses penghasilan sel kulit baru terganggu. Masalah ini dikenali sebagai 'keratinization'. Gangguan proses ini juga akan mengakibatkan sel kulit mati gagal disingkirkan seterusnya mengakibatkan pori-pori wajah tersumbat dengan sebum. Sebab itu mengapa mereka yang punya jerawat yang serius saya galakkan mereka ambil ESP kerana ia bertindak menyingkirkan sel kulit yang rosak atau mati dengan menggalakan petumbuhan sel kulit dengan cepat.



Menurutnya lagi, faktor kekurangan nutrisi yang diperlukan untuk mengatasi jerawat. Walaupun kekurangan nutrisi hanya menyumbang 25 peratus kepada punca, tetapi ia perlu sebab tubuh memerlukan zat mineral dan nutrisi dalam menjalankan fungsinya dengan baik. Nutrisi yang diperlukan adalah Vitamin A, vitamin C, zink, omega 3, air dan vitamin E dan selenium.


Menyentuh tentang vitamin E dan selenium gabungan keduanya menjadikan ia sebagai agen antioksidan yang bekuasa dalam melindungi kulit dari kesan adikal bebas. Satu kajian yang diterbitan dalam Jurnal Klinikal & Dermalogika, United Kingdom menyatakan pengambilan selenium bersama vitamin E dapat memulihkan jerawat secara semulajadi.Gabungan hebat keduanya bukan sahaja di akui oleh Profesor Marmur, tapi turut diakui oleh Pakar Dermatologi Dr. Francesca Fusco (biasa dengarkan nama doktor ini di sebuah iklan di tv ?)


Faktor terbesar yang menyumbang kepada 75 peratus punca jerawat adalah berkait rapat dengan gangguan hormon dan kadar tekanan yang tidak terkawal. Sebab itu saya galakkan anda yang punya masalah jerawat mengamalkan vitamin B dan GLA untuk mengawal tekanan dan membantu mengatasi gangguan hormon.


Wah! Banyaknya vitamin kena makan bukan ? Tidak, anda jangan salah sangka. Amalkan vitamin mengikut kemampuan dan yang paling penting konsisten. Apa kata anda yang punya masalah jerawat amalkan empat suplemen dalam SET D yang mengandungi Vitamin B, Vitamin C dan Vitamin E dengan penuh konsisten dan istiqamah. Mudah-mudahan anda dapat melihat hasilnya.. !

CARA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ------> KLIK DISINI

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian shaklee (atau) pembelian produk shaklee (atau) menjana pendapatan sampingan boleh hubungi saya :
Misriah Yahaya
SHAKLEE ID 869817
No Tel: 0136369014
Email : misriah1311@yahoo.com
Free consultation for every purchase
Like our Fanpage Secret Wellness - Tips & Beauty
COD / Self Pick up area Petaling Jaya, Taman medan, Taman Dato harun, Mentari Court, taman Sri manja, Rembau, Alor Gajah, Tampin dan RHB Jalan Tun Razak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...