Thursday 1 May 2014

PANAS!!! Mealshake tak selamat untuk kanak-kanak??


MEALSHAKES ----> Nama yang cukup sinonim buat ibu bapa yang sentiasa mencari vitamin terbaik untuk kesihatan anak-anak mereka. Biasalah, bila yang terbaik pasti ada isu-isu panas yang sering dibangkitkan dan di momokkan dengan benda-benda negatif . Dedak, makanan orang dewasa, makanan yang tinggi gula tambahan, makanan yang rendah lemak dan paling dahsyat mengatakan MEALSHAKES tidak selamat untuk kanak-kanak!! Oh mai.... Sebagai Independent Distributor saya juga terkejut dengan perkara-perkara spt ini... BETULKAH MEALSHAKES TAK SELAMAT UNTUK BUDAK2????


 Jadi, saya mencari beberapa fakta tentang mealshake dan membaca beberapa entry di blog yg sering menjadi rujukan. Hurmmm...... Alhamdulillah dengan fakta-fakta yang diberikan membuatkan isu-isu ini SEPI.. dan jika tiada isu spt ini, mungkin saya juga tidak tahu.. dan betapa ceteknya ilmu saya jika sekadar mendengar, membaca komen2 negatif dan biasanya "orang kita" memang mudah terpengaruh.. tanpa mengetahui kebenaran dan kebaikannya ! ho yeahh...



TAHUKAH KAMU?

Mealshakes shaklee dihasilkan untuk semua golongan - kanak-kanak membesar, pelajar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran, orang sakit, orang yang sibuk bekerja dan sesiapa sahaja!
Mealshakes juga telah membantu ramai ibu-ibu diluar sana dalam mengatasi masalah kesihatan anak-anak  mereka seperti SEMBELIT, KURANG SELERA MAKAN, KURANG FOKUS,ASMA, DEMAN dan banyak lagi..... Jadi, macam mana pula boleh timbulnya isu-isu tak selamat nie?!! Jawapan saya terletak cara anda mengaplikasikan mealshake itu sendiri... Persoalan saya 1) adakah anda mengikut sukatan yang betul? 2) Adakah anak-anak kita "soy-alergic" ? 3)Adakah anak-anak kita mengambil sebarang ubat hospital atau klinik? Untuk pengetahuan anda, MEALSHAKES hanya dibenarkan untuk anak-anak yang berumur setahun dan keatas sahaja ya... 

Jadi apakah ada isu yang mengatakan MEALSHAKES tidak selamat untuk kanak-kanak??

#1 - ISU MALTODEXTRIN
Dalam MEALSHAKES dikatakan ada maltodextrin. Jadi sebelum melalut tuduh mealshakes tak selamat, elok lah kita kenal apa itu meltodextrin dan fungsinya dulu yer ^^

Maltodextrin adalah sejenis bahan tambahan (additive)  yang biasanya digunakan dalam makanan yg diproses sebagai "thickener" atau filler. Ia adalah karbohidrat yang mudah dihadam yang di ekstrak dari jagung,beras ataupun kanji kentang. Jadi maltodextrin ini bukan diperbuat dari bahan kimia sebaliknya dari bahan semulajadi NON-GMO which is yang di ekstrak daripada makanan asas kita juga...Ia adalah bahan selamat yang digunakan sebagai pemekat atau "fillied" dalam pemprosesan makanan.. 

Maltodextrin mempunyai Index Glesimex yang tinggi. Ia menukarkan karbohidrat yang kompleks kepada glukose dan dicerna dengan cepat. Oleh yang demikian, Mealshakes amat disyorkan buat mereka yang mengalami masalah kekurangan berat badan atau tiada selera makan, dimana mealshake membantu menambahkan selera makan dan  berat badan seseorang. Kredit

Kandungan nutrisi di dalam mealshake

kesimpulannya, Mealshake sesuai untuk semua. Kanak-kanak dan juga orang dewasa. Cuma, persoalannya adakah anda mengikut sukatan yang betul ? Contohnya jika kita makan ABC, atau pun cendol.. Adakah cendol @ ABC ini makanan orang dewasa atau kanak-kanak? Jika untuk kedua-duanya , adakah anak kita akan makan sebanyak orang dewasa makan..? hurm.. tentu saja TIDAK.. 
P/s : memandangkan saya suka cendol, saya terbayangkan cendol sbg perumpaannye... heheheee.....

Semoga dengan penerangan ni  ibu-ibu diluar sana tak perlu risau atau khuatir memberikan mealshakes kepada anak-anak ya !


Kalau nak tahu lebih lanjut cara pengambilan mealshake ni , segera hubungi saya k. Jika anda pelanggan saya, pasti saya akan berikan cara pengambilan yg betul;)

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 

MILIKI MEALSHAKE SEMPENA PROMOSI BULAN MAY INI SEKARANG !!!

Hubungi :
Misriah Yahaya

SHAKLEE ID 869817
Email : misriah1311@yahoo.com
Free consultation for every purchase
Like our Fanpage Secret Wellness - Tips & Beauty
COD / Self Pick up area Petaling Jaya, Taman medan, Taman Dato harun, Mentari Court, taman Sri manja dan RHB Jalan Tun Razak.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...