Saturday 20 July 2013

Khasiat GLA - Peaskit Kencing Manis Dan Darah Tingi

Assalammualaikum warahmatullah..

Saya telah terangkan pasal haid yang tidak teratur di entry sebelum nie, hari ini saya nak cerita lagi tentang kebaikan GLA..
hehehe... sebab ramai sangat yg bertanya saya.

Apa bezanya EPO dgn GLA ni..? Sebab ramai yang tahu bila sebut EPO. "oOO EPO tu bagus.." , Saya ambik EPO jenama xxxx".. tahu tak ebenarnya dalam GLA Shaklee mengandungi EPO? Malah lebih baik dari EPO..?

Mengikut sumber University of Maryland, GLA adalah Omega - 6 Fatty asid yang mengandungi  kombinasi minyak borrage,  Evening Primrose Oil dan minyak anggur hitam. Dalam tubuh badan kita ada lemak baik dan lemak jahat. Jadi kumpulan omega - 6 ini adalah ketegori lemak baik tau! dan mereka ni sangat2 diperlukan dalam badan but the body can't make them - jadi kita perlu dapatkan mereka melalui pemakanan... Omega-6 ni sangat penting dalam pembentukan fungsi otak, perkembangan normal, utk meningkatkan perkembangan tulang dan banyak lagi..

Menurut kajian yang telah mereka jalankan, mereka dapati bahawa GLA berguna untuk beberapa masalah antaranya :

  • Diabetic Neuropathy
Diabetic neurpathy merupakan masalah sistem saraf yang disebabkan oleh penyakit diabetes / kencing manis. Antara simptom diabetic neuropathy adalah seperti rasa kebas, sakit dab berdenyut serta pengurangan deria rasa terutama pada kaki dan tapak kaki. GLA meransang peredaran darah pada sistem saraf dan berkemungkinan mampu mengurangkan risi ko dan simptom ganguan saraf yang disebabkan oleh penyakit diabetes / kencing manis.

Jom tengok testimoni kakak saya sendiri yang amalkan GLA



  • Kesihatan jantung dan paras kolestrol
Seperti yang saya bagitau tadi, Omega-6 dalam kategori lemak baik, kajian mendapati GLA mampu mengurangkan paras kolestrol dalam darah yang menyebabkan penyempitansaluran darah (atherosclerosis). Atherosclerosis adalah penyebab utama serangan jantung (heart attact) dan stroke. Oleh itu pengambilan asid lemak omega-6 dan Omega-3 yang seimbang dapat mengurangkan risiko serangan jantung..

So, saya sejes kepada wanita diluar sana amalkanlah GLA nie. Dan para lelaki  boleh jadikan GLA ini hadiah bermakna buat isteri, kakak dan adik tersayang. Hasilnya untuk hari ni dan masa hadapan. Tidak semua nutrien yang diperlukan badan kita akan dapat daripada makanan seharian kita.




Oklah, dimana ingin dapatkan produk ni ya...? Anda boleh hubungi saya di talian 013 6369014 atau melalui fanpage Secret Wellness malah boleh hubungi email saya misriah1311@yahoo.com


merupakan Pengedar Sah Shaklee Petaling Jaya, Taman Medan, Taman Dato Harun, Sri Manja, Desa Mentari, Sunway Selangor.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...