Sunday 16 June 2013

ALHAMDULILLAH.. MISSION ACCOMPLISHED izinkan saya berkongsi mengapa saya memilih shaklee, produknya serta peluangnya.




Macam tak percaya! Dulu berat saya pernah mencecah 97kg (paling berat) sewaktu mengandungkan anak ke2! Badan terasa penat, lenguh, berangin, mudah pening dan simptom2 overweight yang lain. Selepas melahirkan badan saya turun sebanyak 10 kg. Mungkin lepas pantang dan menjaga pemakanan. Pada awalnya saya jatuh cinta dengan Shaklee sebab inginkan stok susu saya makin bertambah. Stok saya memang meriah!

Lepas beberapa bulan kemudian, saya mengandung anak ke3. Yesza, tengah preknan semua rasa nak makan kan..? Jadi berat saya kembali menjadi isu. Selera kembali bertambah. Walaubagaimanapun, saya mengambil langkah berjaga-jaga agar berat badan saya tidak naik secara mendadak. Saya mengalami Diabetes Gestesi setiap kali mengandung anak ke2 dan ke3.

Untuk anak ke3, saya nekad utk menggunakan produk Shaklee setelah beberapa kali buat rujukan, pengalaman dan testimoni dari pengguna di luar sana. Saya bukan lah seorang yg gemar bergantung kepada produk untuk menjaga kesihatan.Tapi bagi saya, untuk sihat kita kena amalkan gaya hidup yg sihat. Ini pandangan pertama saya dahulu.

Menerusi pembacaan, rujukan saya dapati selain senaman , makanan seimbang, kawal stress, amalan mengambil suplemen juga penting. Lihat sahaja gaya hidup moden masa kini. Manusia makin lama makin malas. Teknologi canggih masa kini membuat manusia inginkan semua dalam kadar segera. Makanan segera tumbuh bagaikan cendawan, malas bersenam dan sebagainya. Kesannya penyakit juga segera dapat..


Apa yang saya lakukan untuk kurus?


Saya start dengan mengurangkan makanan yang berlemak, bergas dan elakkan dari mengambil nasi waktu tgahari. Selalu beli majalah yang mengandungi tips2 dan info tentang kesihatan. 

Seminggu sekali akan ke gym utk bersenam.

Mengambil air masak sekurang-kurangnya 3L sehari dan banyakkan mengambil buah-buahan tempatan... Alhamdulillah, segala usaha ini berhasil. Banyak lagi yang perlu saya lakukan untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman. Saya akan kongsikan pengalaman saya di masa-masa yg akan datang hokey :)


Ok lah, nak citer sket tentang Set Slim Shaklee yg saya ambil. Mana tahu uols akan terbuka hati untuk mencubanya!


~ Basically utk diet apa yang perlu anda tahu?


Protein (Cinch Shake / ESP ) + Detoks (Herb-Lax / Alfalfa ) + Pemecah Lemak (Lecithin / Omega)





1. Kenapa perlu protein?

Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

2. Kenapa kena detoks?

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Tahukah anda kunci asas untuk kurus adalah detox. Herb-Lax berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan. Di samping tu, kalau anda makan ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit. Selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.

3. Kenapa perlu Lecithin?

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.

Sila klik sini untuk tahu lebih lanjut tentang cinch.






Ingin dapatkan Produk Shaklee? Hubungi saya di 013.6369014. Konsultasi adalah percuma. Harga menarik menanti anda.
ANDA BOLEH BUAT PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE DGN MENGGUNAKAN ID SAYA 869817 DI MANA2 BRANCH BERHAMPIRAN.. COD AREA PETALING JAYA, TAMAN MEDAN, TAMAN DATO HARUN, TAMAN SRI MANJA, TAMAN SRI SENTOSA, SUBANG DAN RHB CENTER JALAN TUN RAZAK.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...