Wednesday 25 June 2014

Persiapan sebelum bersalin

Assalammualaikum..

Harini saya nak share sikit pasal persiapan saya sebelum nak bersalin.. Harini dah pun masuk 36 minggu.. (ops! 37 minggu la..) selalunya time2 macam ni mmg dah standby awal2 beg, kelengkapan baby n mama.. Pendek kata , dah complete.. Tinggal nak angkut masuk dlm kete je lagi. hewhew2.....

Bagi sesetengah ibu yg nak melahirkan anak, mesti dalam wishlist ada set berpantang kan??? Yup... item wajib bagi ibu2 yg berpantang selama 44 hari .. Ikut pengalaman saya sendiri ni masuk anak ke 3 n ke 4 saya pilih vitamin shaklee utk set berpantang saya..

mesti korang tertanya-tanya.. kenapa tak pilih set jamu??? Why???

Sebenarya korang boleh pilih mana-mana... terletak atas pilihan individu masing-masing.. ada yang selesa cara moden.. ada yg pilih cara tradisi.. bergantung pada pilihan anda, yang penting kena jaga kesihatan.. 
SEBELUM,SEMASA DAN SELEPAS BERPANTANGA adalah sama penting ok....


Pengalaman Sendiri




Ikutkan pengalaman saya sendiri, saya lebih suka beli set pantang seperti param, pilis, ramuan herba, minyak bayi dan minyak urut di beli scr berasingan.. kira utk luaran saya lebih suka beli yang loose.. sebab sy pernah beli set pantang yg harganya mencecah hampir 4ratus tapi sedihhhhh x guna sangat sebab bacaan beby sy meningkat lps amik jamu dari produk tersebut. sampai kene tahan wad n siap kene bebel dgn doktor......hukhukkk... tu lah fobia sy dgn jamu....bukan tu jer, perut baby pun tak leh tahan .. panas... asyik cirit birit..



udah 37 minggu rupanya.... hik3x


 Nie antara barang kelengkapan saya nanti... Jom buat checklist sket :

Set Bersalin Shaklee - Complete
Set Breastpump Ruffle Tuff ( Bateri & Manual ) - Complete
Buku Merah - Selalu standby
Bengkung  - Amway ( Mak jahit kain tambahan utk kasi selesa)
Air zam-zam
Barut Berubat - Afiat
Param - loose set
Pilis - loose set
Mandian herba - Jamu Mak Dara
Bedak sejuk - complete
Tungku Baby - Complete
Barut moden - Complete
Minyak urut - Minyak urut bersalin mak buat
Minyak Baby -  Complete
Set Mandian Baby - Complete
Baju kelengkapan ke hopsital Mama  & Baby (complete)
Buku baby journey - Complete

dan lain-lain.... xoxo..


Rasa tak sabar pulak nak bersalin.. hehehe.. InsyaAllahhhh.. semoga semuanya selamat dan dipermudahkan segala urusan... Aaminnn

*****
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian shaklee (atau) pembelian produk shaklee (atau) menjana pendapatan sampingan boleh hubungi saya :

Misriah Yahaya
SHAKLEE ID 869817
Email : misriah1311@yahoo.com
Free consultation for every purchase
Like our Fanpage Secret Wellness - Tips & Beauty
COD / Self Pick up area Petaling Jaya, Taman medan, Taman Dato harun, Mentari Court, taman Sri manja dan RHB Jalan Tun Razak.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...