Friday 19 February 2016

Percutian ke Langkawi - Part 1

Assalammualaikum semua pembaca yang budiman...

Harini baru sempat nak kongsi pengalaman ke langkawi hehehe.. Dekat sebulan jugak la ambil masa untuk tulis entry ni.. Memandangkan kali ni kali ke -2 aku n suami ke sana..1st masa anak 1, boss suami belanja naik flight.. Kali ni abang ipar belanja kami adik beradik tapi this time sewa van :)

Ok, kami bertolak pada jam 11 malam dari Subang dan strait naik hiway hingga ke perlis.. Kitorg mmg plan bawak van naik feri dari Jeti Perlis.. Alhamdulillah sepanjang perjalanan menuju ke langkawi  berjalan dengan lancar.. Kami decide untuk ambil jeti kuala perlis untuk sampai ke langkawi. Perjalanan dr KL- Changloon ambik masa lebih kurang 9jam. Nasib baik ada 2 driver yg gilir-gilir bwk... 2nd driver was my brother in law... Nasib baik ada 2 org.....oh ya! Sebelum tu aku nak bagitau awal-awal mana yang plan bawak keta hingga ke jeti perils tu standby booked tiket siap2 taw... kalau beli kat sana takut kereta x boleh bawa sbb full booked.. Jawapnya korg ambil la keta korg keesokan harinya... baru boleh masuk ke langkawi... Hehehe
Sampai dah ke Perlis.. Bertolak dari kul 11 malam dan sampai sana dalam kul 7.30 pgi..;)

With my sporting sista ^_^

Anak-anak buah yang kepochi

With my Love

Boekkkk terbaekkk merangkap org kuat aka ahli jawatankuasa pelancongan hehehe...

Hi .. My name is Ammar 😊

Alhamdulillah, sampai ke Jeti Kuala Perlis dlm jam 8 pagi. Kita kena tunggu lebih kurang pukul 10 baru boleh naik feri.. Bukan terus naik ya... make sure korang yg sampai sana tu alert time feri ni.. Lagi 1 feri akan sampai jam 1ptg..

Mana satu van kitorang ^_^
Sebab tu kena booked tiket awal takut feri penuh dgn keta jawabnya korg tgu la esoknya.....

Family abg ipar.. Abg din N kak cik pun join

Model Rambut..? Haha

SubhanaAllah... Cantiknya pemandangan

Kak sha n kakak- 9/1/2016 ( 5 & 9 tahun)
 Pemandu Feri .. Agaknye la.. Hehe
Ececehhhh...

Perjalanan nak ke Pulau Langkawi pulak ambik masa lebih kurang 2-3 jam ... Masa ni korang boleh enjoy view laut Pulau Langkawi yang sangattttttttt cantik..... Subhanallah... Tengok laut, gunung ganang, rasa kita ni hambaNya yang sangat kecil dan hina dapat menikmati keindahan alam ciptaan Allah swt.. Syukur sbb dkt dalam negeri kita sendiri banyak tempat-tempat yg cantik dan menarik .. Bangga kejap hihihiiii x yah gi jauh2....

Oh! Ade yg cakap akak macam pegi kat Australia sbb view dia mmg lawa... Like oversea gitu!

Lebih kurang jam 3 petang kami sampai ke homestay tempat tinggal kami.. Homestay kami ni terletak hampir dengan Pantai Chenang 10minit ke sana..

My family is my everything

Perth or sydney ;p ?

Gambaran homestay kami hari pertama ..

Kami sewa 1 rumah.. Not bad la.. Sangat kemas, bersih dan puas hati.. 2 bilik ber aircond, hall yg besar ( aircond) ada mesin basuh, tempat masak, mmg cukup lengkap dan semua berjalan lancar pada hari pertama kami sampai ke Langkawi...ok nnti kita sambung citer pegi Dataran Lang, perasaan gementar naik Cable car, Pantai Chenang, shoping coklat dan sebagainya....

Ok lah rasa dah ngantuk ni... Nnti akak sambung Part 2 pulak ye.. Tempat yg menarik untuk dilawati, apa yg best.. Tunggu next episod hehehe...

To be continue ..:)

CARA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ------> KLIK DISINI

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian shaklee (atau) pembelian produk shaklee (atau) menjana pendapatan sampingan boleh hubungi saya :
Misriah Yahaya
SHAKLEE ID 869817
No Tel: 0136369014
Email : misriah1311@yahoo.com
Free consultation for every purchase
Like our Fanpage Secret Wellness - Tips & Beauty
COD / Self Pick up area Petaling Jaya, Taman medan, Taman Dato harun, Mentari Court, taman Sri manja, Rembau, Alor Gajah, Tampin dan RHB Jalan Tun Razak.